onsdag den 23. september 2020

Park-dag på Hald

Søndag den 18. oktober 2020 kl. 13-16.

Foreningen De fem Halder inviterer alle til Park-dag på Hald Hovedgaard.

Kom og giv lidt tilbage af alt det, som Parken ved Hald og Hald-området har givet dig.

Vi skal luge, rive stier, samle pinde op og lave andet lettere havearbejde sammen.

Tag gerne rive og hakkejern med.

Vi mødes ved pavillonerne i Parken ved Hald kl. 13 og deler os op i arbejdshold.

Kl. 15.30 siger Foreningen tak for hjælpen med pølser og sodavand/øl.

Tilmeld dig gerne via e-mail mail@foreningendefemhalder.dk, så vi ved, hvor mange pølser, vi skal købe.

Naturstyrelsen ejer og administrerer Hald-området og således også Parken ved Hald. Størstedelen af områdets store græsplæner er i den sidste halvdel af 2020 sæsonen blevet holdt klippet af en række robotplæneklippere.

Naturstyrelsen har aftalt med Den selvejende Institution Hald (Det Danske Forfatter- og Oversættercenter) og Naturskolen, at de to institutioner bidrager til at pleje og passe Parken ved Hald, den historiske legeplads og de øvrige arealer rundt om Hald Hovedgaard.

Men der er også opgaver ud over de daglige som græsslåning og tilsyn, og det er opgaver som det er godt at være mange om. Og her vil Foreningen De fem Halder i det opfang der er opbakning til det, byde ind og bidrage.